keskiviikko 8. huhtikuuta 2009

Minun kakkuni



Työssaoppimisjaksoni leipomossa päättyi eilen. Olin noin puolet jaksosta leipomon hommissa ja toisen puolikkaan konditoriassa. Jakson aikana minulle muodostui oikea mielikuva alan työstä. Melko rankkaahan se on ja todella erilaista verrattuna kotona leipomiseen. Jos kotona on aikaa 5 tuntia tehdä kakku ja koristeet, niin tuolla samaan pitäisi pyrkiä 15 minuutissa, jopa vähemmässäkin ajassa. Jakson aikana kuitenkin oppi paljon uusia asioita ja sain ensimmäiset opetukset konditorian asioista, koulussa kun ei ole vielä sinne päästy.

Viimeisenä harjoittelupäivänä sain tehdä itselleni vapaavalintaisen kakun :) Olipa helppoa tehdä siellä kakku, kun kaikki tarpeet olivat valmiina! Aika nopsasti koitin kakun tehdä, että pääsi sitten jatkamaan "oikeita" hommia...

Tein pääsiäis/kevätaiheisen kakun. Tämä on kai kokoa 8-10 hengen kakku. Sisällä toisessa välissä aprikoositäytettä ja vaniljakreemiä, toisessa välissä aprikoositäytettä ja kermavaahtoa. Päällä sitten kreemi ja kaulintamassa.

Kuvat otettu kotona pöyräntarakkakuljetuksen jälkeen :D





9 kommenttia:

Armi87 kirjoitti...

Moikka!

Anteeks kauheesti ku en oo vastannu. Nyt vasta nimittäin huomasin ton kommentin. En hirveen usein käy läpi et kuka on jättäny kommenttia. En oo varmaan sitte sitä helmikuun kysymystäkää lukenu, koska tottakai mää vastaan ku vaan huomaan kysymyksen. Mielelläni olen avuksi. Et vastasuudessa laita vaan suoraa tulee sähköpostia mulle jos haluat jotai kysyä. Sieltä vastaus tulee ihan varmasti. :) Mut mikäs sulla on tilanne nyt sen briteissä olevan au pair paikan kanssa?
Oon oikeesti tosi pahoillani ku en oo huomannu sun kysymyksiä. Ja et oo yhtää vaivaksi, kysy vaan jos joku askarruttaa. :)
Hyvää pääsiäistä!

Armi

Vaahtera kirjoitti...

Ei se mitään Armi :) Mä ajattelinkin, että et ole huomannut sitä ja toisekseen se meni vähän vanhaksi jo se kysymys sitten. Eli olen tosiaan jo parin viikon päästä lähdössä Lontoon lähelle Au pairiksi n. 2,5-3kk olen siellä :)

En tosiaan huomannut sun blogissa mailiosoitetta, se ois tietysti ollut varmempi kyselykeino :D Mutta ei se mitään, kun asiat selvis kuitenkin ja olen tosi innoissani lähdössä :)

Hyvää Pääsiäistä sinne kaukomaille!

IIIG kirjoitti...

Upea pääsiäiskakku, hienoja leipomuksia, olen itse noviisi ja opiskelen näiden eri blogien kautta leipomaan.

Carita kirjoitti...

Todella kaunis kakku ja taidokas toteutus. Upea värimaailma!

cebic kirjoitti...

Ai miten nätti kakku! Tosi mielenkiintoinen työssäoppimisjakso varmasti ollut, päässyt näkemään ja kokemaan paljon :)
Toivotaan että se valkosipulilevite muistuttaisi ees vähän teidän koulun keittiön luomusta, ootko muuten kysynyt mitä he siihen laittaa?

Vaahtera kirjoitti...

Kiitos kaikille kommenteista ja kehuista!

Cebic: En ole rohjennut kysymään vielä :)

Lessu kirjoitti...

Heeei, oot sä kuka mä luulen et oot? :) Tunnistin sut tästä kakusta kun taisit tän joskus näyttää mulle koulussa...

Vaahtera kirjoitti...

En kyllä nyt yhtään tunnista, että tuntisimme? :)

Lessu kirjoitti...

Tosi outoa! yks tyttö meidän koulusta oli muka tehnyt tällaisen samanlaisen kakun työharjottelussa! näytti mulle tän kuvankin.. o.O tosi outoa... asun kyllä ehkä kohta myös jyväskylässä, mutta joo se nyt ei sit liity tähän :D