torstai 14. elokuuta 2008

Suklaa mud cake

Helsinkiin mennessäni, vein ystävälleni tuliaisiksi mutakakun iloleipurin minipiirasvuoassa. Ystäväni oli tehnyt myös pikkusiskonsa kanssa minulle syntymäpäiväkakuksi mutakakun, joten saimme maistella kahta erilaista ihanaa mutakakkua. Minun tekemässä kakussa oli koristeena pursotettu valkosuklaata, sekä ripoteltu suklaapalleroita.

Ohje Fazerin suklaisesta keittiöstä, tein ohjeen puolikkaana.

Ainekset

  • 200 g Fazer Tumma leivontasuklaata
  • 200 g voita
  • 4 kpl munaa
  • 2 dl sokeria
  • 2½ dl vehnäjauhoja
  • 1 tl leivinjauhetta

Tee näin

Kuumenna uuni 200 asteeseen. Vatkaa munat ja sokeri vaaleaksi vaahdoksi. Sulata suklaa ja voi ja kaada munasokeriseokseen. Lisää vanhäjauhot ja leivinjauhe. Sekoita varovasti. Kaada seos voideltuun, jauhoitettuun pyöreään vuokaan (n. 25 - 26cm)

Paista uunin alatasolla n. 15-20 min. Mud Cake jää sisältä löysähköksi ja jähmettyy hieman jäähtyessään. Jäähdytä kakku hyvin ennen tarjoilua, ensin huoneen lämmössä, sitten jääkaapissa.

Tarjoile vadelmien ja jäätelön kera.

Vinkki!Mud Caken idea on että kakku on sisältä "raaka" ja vain reunoilta paistunut. Jäähtyneenä sitä on helpompi käsitellä ja jääkaappikylmänäkin maistuu hyvälle. Kakun voi hyvin valmistaa päivää ennen tarjoilua.

2 kommenttia:

Maikkili kirjoitti...

olen itsekin löytänyt tämän ihanan iloleipureiden minivuoan, se on kätevä kun tekee yhdelle tai kahdelle henkilölle tein juur viikonloppuna munattoman täyskärin sillä

Edina kirjoitti...

Nami nami! Mud-cake on mun kokeilulistalla, suklaaholisti kun olen... Näyttää herkulta! =)